Počas druhého prázdninového týždňa prebehla ďalšia zábavno-poznávacia Letná škola školička, tentokrát v Tornali. Fénixáčky a fénixáci z Tornale sa zoznámili s kráľom Daliborom, vyrábali drakov z odpadového materiálu, hľadali ukryté prírodniny v parku, a dokonca si vymysleli vlastný pokrik, ktorý ich sprevádzal celou Letnou školou školičkou. O ich ďalších skvelých zážitkoch sa dočítate v krátkom článku, ktorý sme pre vás pripravili z každodenných reportov, ktoré nám na Ústredie DO FÉNIX počas celého týždňa posielala Janka Majorošová, predsedníčka ZO Tornaľa:

Prvý deň Letnej školy školičky

 „Dňa 8.07.2024 sme odštartovali LŠŠ s 15 deťmi. Oboznámili sme sa s pravidlami správania sa, rešpektovaním pravidiel v skupine a spolupráce v skupinách. Poznávali sme sa pomocou hier „Na mená“ a vymysleli sme si pokrik, ktorý nás bude sprevádzať celý týždeň – Hip, hip Dalibor. Poobede sme si vypočuli rozprávku o Daliborovi.  Vytvorili sme si  erb pre svoju družinu a maľbou  vyjadrili svoje vlastnosti, kto je smelý, milý, vytrvalý, dobrý …  Odfotili sme sa s erbmi a hrali sa hry na draka, ktoré sa deťom páčili. Celý deň prebiehal v pozitívnej atmosfére, deti boli veselé a šťastné,“

Druhý deň Letnej školy školičky

„Poznávali sme pracovné profesie, viedli rozhovor o práci rodičov. Navštívili sme Mojseovu záhradu, kde sme si urobili piknik pod korunami stromov. Poznávali sme stromy, pozorovali jazierko, v ktorom sme objavovali život žubrienok, v tráve koníky, veľké mravce, lienky. V popoludňajších hodinách sme stavali most, na ktorý sme si museli nakúpiť materiál na rôznych stanovištiach. Nakúpili sme  cement, skaly, tehly, železo,  drevo, chlieb a vodu a vybavili si stavebné povolenie. Platili sme športovými a súťaživými aktivitami, ktoré sa deťom veľmi  páčili,  hlavne hry s vodou. Z nakúpeného stavebného materiálu sme postavili most a našli drahokam, ktorému sa deti veľmi tešili. Strávili sme pekný deň  pod korunami stromov.“

Tretí deň Letnej školy školičky

„Rozdelili sme sa do 4 skupín. Každá skupina si vyrobila  drakov z odpadového materiálu a vymyslela príbeh o drakovi, ktorý odprezentovali spoločne. Najkrajší príbeh získal najväčší potlesk. Precvičili sme si aj jemnú motoriku pri práci na pracovnom liste, kde sme porovnávali dĺžku cesty  draka k hradu. Poobede sme navštívili park Zoltánka, kde prebiehal súboj skupín. Zahrali sa hru: Skúška vodou, kde ich vedúci striekali vodou a vyhrala skupina s najsuchším drakom. Následne si vyniesli draka na zrúcaninu hradu a cez okno vyhadzovali svojho draka, ktorý doletí najďalej. Vyskúšali si aj prácu s kušou. Zrazu sa ozval rev, deti sa rozbehli k otvoru jaskyni, kde bol drak a daroval im druhý zelený klenot. Osviežili sme sa pri vodnom prameni Gemerka.  Ďalší skvelý deň, ktorý sme ukončili zmrzlinou.“

Štvrtý deň Letnej školy školičky

„Po príchode sme sa rozdelili do skupín a pre extrémne teploty sme  išli na vychádzku do parku už skoro ráno. Čakalo nás tam prekvapenie vo forme hľadania prírodnín podľa pokynov a pracovného listu. Deti sa zahrali na kráľa a lesnú vílu. Podľa mapy zistili, kde sa nachádzame a kde je ukrytý klenot.  Dramatizovali a zapojili svoju fantáziu pri hrách. Do košíkov zbierali prírodný materiál. Skúmali a bádali prírodniny a prírodu okolo nás –  hmatom, sluchom a čuchom. Poznávali stromy a kríky. V pni stromu našli tretí klenot – klenot vytrvalosti. Popoludní si rozvíjali matematické kompetencie, určovali počet predmetov v skupine a vytvárali geometrické tvary, ktoré pomenovali a  vytvorili mandalu v tvare srdca. Na záver dňa sa zahrali s bublifukmi a prežili sme ďalší skvelý deň plný zážitkov a hier.“

Piaty deň Letnej školy školičky

„Dňa 12.07.2024 sme sa stretli posledný deň v našej LŠŠ. Hneď ráno sme sa  rozdelili do skupín. Jedna skupina vyrábala hrad pre draka  a druhá skupina vyrábala drakov z roliek. Využili sme pri práci aj odpadový materiál. Potom sa skupiny vymenili. Na dvore sa niečo dialo a vybehli sme von. Našli sme tam bazény s vodou a vodnú šmýkačku. Hrali sme sa s loptami v bazéne a  na šmýkačke sme sa hrali súťaživé hry. Počas  kúpania  nás navštívil škriatok, pre ktorého sme sa rozhodli vyrobiť darček. Pustili sme sa do práce a vyrobili sme si náramok priateľstva, ktorý sme darovali škriatkovi a on nám dal posledný klenot  – klenot šikovnosti. Na záver sme si spoločne zaspievali a zatancovali. Deti rozprávali o tom, čo sa im najviac páčilo počas celého týždňa a šťastné odchádzali domov.“